SEO oraz pozycjonowanie stron Google w Gliwicach od dłuższego czasu bardzo mocno wiąże się z UX. To znaczy użytecznością strony dla odwiedzających, potencjalnych oraz obecnych klientów. Jak największa szybkość ładowania strony www jest jednym z najważniejszych i podstawowych udogodnień dla użytkowników. Gdy przyspieszysz własną witrynę, to możesz otrzymać cenny bonus od wyszukiwarki Google. Po pierwsze w formie lepszej widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. A tak samo szybka strona jest tym ważna w czasie tworzenia płatnych kampanii reklamowych. Gdy budujesz kampanie SEO lub SEM to walczysz o większą sprzedaż oraz wyższe pozycje słów kluczowych. Jednak najważniejsze słowa kluczowe oraz pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google, nie będą pomocne w zdobyciu klienta z Internetu, gdy Twoja strona się będzie ładowała bardzo długo. Podpowiemy Ci, jak w prosty sposób poprawić wydajność strony internetowej dla potencjalnych klientów. Dzięki nim będziesz mógł samodzielnie zoptymalizować stronę w Rybniku.
Dlaczego ważna jest optymalizacja szybkości ładowania strony?
Szybkość ładowania strony jest istotna z punktu widzenia użytkownika oraz wyszukiwarki Google. W rezultacie występuje bardzo mocne połączenie pomiędzy UX a SEO, które będzie decydowało o tym, czy Twoja kampania SEO lub SEM się powiedzie. Gdy chodzi o użytkowników, to nie ma tutaj żadnej filozofii. Gdy Twój serwis będzie działał bardzo szybko, to masz pewność, że użytkownik: zrealizuje więcej zakupów oraz wykona więcej interakcji ze stroną, a w związku z tym współczynnik konwersji będzie większy. W dodatku użytkownik wykona więcej interakcji ze stroną, zagłębi się w serwis. Są szanse, że nawet coś kupi na Twojej stronie. Użytkownik zapamięta również nazwę strony, gdy prezentowane na nie treści będą dla niego wartościowe. Może nawet udostępni Twoją stronę www w social mediach.
A co ma do tego wyszukiwarka Google?
Więcej niż początkowo mogłoby się wydawać. Szybkość ładowania strony jest jednym z ważnych czynników, które oddziałują na pozycjonowanie stron w Google. Skoro linki zmniejszają swoje znaczenie w pozycjonowaniu, to z pewnością inne sygnały muszą urosnąć w siłę. SEO bardzo mocno wiąże się z UX. Czuwa nad tym algorytm sztucznej inteligencji. Niedawnym odkryciem jest to, że na pozycjonowanie stron ma wpływ CTR, czyli klikalność strony. W związku z tym jest to bardzo ważna informacja, która umożliwia zrozumienie szybkości działania strony internetowych w dużo szerszym kontekście niż tylko wytyczne Google dla webmasterów. Klikalnością strony można w jakiś sposób manipulować. Z tego względu zachowanie użytkowników, gdy już wejdą na Twoją stronę internetową, może być bardzo ważne w ocenie strony przez algorytm Google. Gdy Twoja strona www ma interesującą, unikatową oraz dobrze zoptymalizowaną treść, ładuje się dla użytkowników w czasie od 1 do 5 sekund. To przyciąga do siebie użytkowników, którzy zaczynają wchodzić na kolejne strony serwisu, wywołuje zainteresowanie odwiedzających (przebywają średnio 3 minuty na stronie), generuje udostępniania w social mediach oraz powiększa ilość wizyt bezpośrednich, to jest to jasny sygnał dla Google, że strona jest wartościowa oraz pasuje do zapytania użytkowników. Właśnie tak powinna się prezentować dobrze zoptymalizowana strona.
Narzędzia do testowania szybkości strony- które najlepiej wybrać?
Polecamy następujące narzędzia do testowania szybkości strony: Google Page Speed, Test my site with Google, GTmetrics, Pingdom Tools oraz WebPageTest. Google Page Speed zajmuje się analizowaniem zawartości strony internetowej. W dalszej kolejności sugeruje sposoby zwiększenia szybkości jej wyświetlania. Natomiast Test my site with Google to nie tylko sprawdza szybkość ładowania strony, ale również jej przyjazność w odniesieniu do urządzeń mobilnych. GTmetrics to narzędzie, które daje wgląd w to, jak szybko ładuje się twoja strona i dostarcza praktycznych zaleceń, jak ją zoptymalizować. Pingdom Tools ma takie samo zadanie. Natomiast WebPageTest bierze pod uwagę prędkości połączenia z użytkownikami.
Jak znaleźć dobry hosting?
Przy optymalizacji strony bardzo ważny jest dobry hosting w Rybniku. Czym powinien się charakteryzować? Przy wyborze hosting musisz wziąć pod uwagę następujące parametry: pojemność [GB], transfer GB/miesiąc, konta FTP, bazy danych, panel admina, test hostingu oraz oczywiście cenę za rok. Najlepszy hosting to taki, który jest dopasowany do Twoich indywidualnych oczekiwań. Inny rodzaj serwera będzie odpowiedni dla specjalisty SEO, zupełnie inny dla właściciela salonu fryzjerskiego, któremu zależy tylko na tym, że mieć swoją wizytówkę w Internecie. W odniesieniu do prostej strony internetowej, całkowicie wystarczy najtańszy pakiet hostingowy. Natomiast w przypadku popularnego bloga lub sklepu internetowego konieczny może być hosting VPS lub serwer dedykowany. Dla większości stron www na początek dobrym wyborem będzie tani hosting www. Później razem z rozwojem firmy oraz zwiększeniem ilości odwiedzin, można się zdecydować na droższy pakiet. Większość dostawców serwerów ma w swojej ofercie taką opcję.