Sklep internetowy jest doskonałą alternatywą dla klasycznych form sprzedaży. Jest wiele korzyści z posiadania sklepu online, a ich liczba cały czas się zwiększa. Są one komfortowe oraz można zaoszczędzić wiele czasu, gdy kupuje się produkty przez Internet. Jednak, żeby sklep internetowy działał sprawnie i przynosił dochody, to trzeba przez cały czas o niego dbać. Trzeba go reklamować oraz promować. Najogólniej rzecz biorąc, należy ułatwić klientowi możliwość znalezienia Twojego sklepu internetowego. W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Poniżej kilka porad. Dotyczą one różnych form reklamy oraz samego funkcjonowania e-sklepu. Nasze rady na pewno pozwolą Ci zwiększyć ruch klientów, a co za tym idzie sprzedaż. Zaczynamy!
Wygląd oraz działanie sklepu internetowego
Pierwszą z metod na to, żeby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest zadbanie o jego wygląd i działanie. Niby jest to oczywiste, ale musieliśmy o tym wspomnieć, bo widzimy, jak wiele sklepów internetowych, nie jest dopracowanych pod tym względem. Na co należy zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o te kwestie? Przede wszystkim responsywność. Gdy nie masz sklepu dostosowanego do urządzeń mobilnych, to tracisz potencjalnych klientów. Obecnie to wymagany standard z uwagi na rosnącą liczbę użytkowników urządzeń mobilnych. Należy zapewnić komfort klientowi. Dzięki temu będzie on mógł zamówić Twoje produkty, nawet siedząc na własnej kanapie. Kolejną sprawą są obrazy produktów. Na stronie sklepu trzeba zamieszczać wysokiej jakości zdjęcia, ponieważ fotografia produktu jest jedną z pierwszych rzeczy, na które kieruje się wzrok użytkownika. Nie możesz sobie pozwolić na to, żeby w Twoim sklepie nie było zdjęć lub były słabej jakości. Strona powinna wyglądać nowocześnie, bo w przeciwnym razie może zniechęcać użytkowników do jej przeglądania. Moda, jeżeli chodzi o projektowanie stron internetowych przez cały czas się zmienia. W związku z tym, po kilku latach działania sklepu, warto odświeżyć jego wizerunek. Równie ważna jest nawigacja. Podzielenie produktów na kategorie i podkategorie ułatwia poruszanie się użytkownika po witrynie. Trzeba też wprowadzić filtry, żeby w prosty sposób ograniczać ilość wyświetlanych produktów, do tych, które są najczęściej wyszukiwane. Istotne jest też właściwe eksponowanie produktów. Klienci lubią mieć gotowe, wybrane produkty polecane przez sklep. Rekomendowane produkty mają korzystny wpływ na odwiedzającego i nakłaniają go do zakupu. Tak samo jest z bestsellerami, które są potwierdzeniem tego, że już wiele osób z nich skorzystało. Tworzy to w odbiorcy zaufanie do produktu i Twojej marki. Biorąc pod uwagę to wszystko, to należy najpierw postawić na atrakcyjnych wygląd sklepu internetowego i wygodę jego użytkowania. To jedna z pierwszych metod, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Opisy produktów
Opisy produktów w Gliwicach są bardzo często zaniedbywanym aspektem przez właścicieli sklepów internetowych. Szkoda, bo jest to bardzo poważny błąd. Interesujące opisy mają wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowych. Treść jest istotnym elementem dla użytkowników internetu. Trzeba więc o nią zadbać i wdrożyć strategię content marketingu. W odniesieniu do sklepu internetowego mówimy tutaj o unikatowych oraz wartościowych opisach produktów. Trzeba wspomnieć o tym, że to właśnie opis produktu zachęca do kupna. To również najważniejsze źródło informacji o produkcie i jego cechach. Jak tworzyć opisy produktów w dużym sklepie internetowym. Czasami produktów w sklepie jest wyjątkowo dużo albo ich rotacja jest bardzo duża. Wtedy stworzenie unikatowych opisów do każdego z nich może być zbyt kosztowne oraz czasochłonne. W takich przypadkach wykorzystaj którąś z naszych rad. Możesz postawić na efektowne, interesujące i oryginalne zdjęcie produktu. Możesz również stworzyć krótki, ale zachęcający opis produktu, który przedstawia jego największą zaletę. Porównaj swój produkt do konkurencji i podkreśl jego zalety. Wypunktuj jego najważniejsze cechy razem z dopasowaną ikoną. Przedstaw korzyści, które wynikają z zakupienia Twojego produktu.
Google AdWords i Google Merchant Center
Następna wskazówka na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, to postawienie na kampanię reklamową z wykorzystaniem wyszukiwarki Google. Najlepsza będzie kampania w usłudze Google Merchant Center. Jest to rozszerzenie usługi Google AdWords. Użytkownik szuka konkretnego produktu i wpisuje w wyszukiwarkę Google określone hasło, na przykład ,,strony internetowe Katowice”. Poza naturalnymi wynikami, wyświetlają się również płatne reklamy. Przedstawione są w postaci obrazka oraz krótkiego opisu. To sprawia, że użytkownik już z poziomu wyszukiwarki Google może trafić na Twoją stronę. Widok zdjęcia zachęci go do tego, żeby w nie kliknąć. Natomiast kampania w Google Merchant Center jest doskonałym sposobem na reklamę. Pozwala ona przyciągnąć więcej potencjalnych kupujących. Dzięki niej można dotrzeć do klientów, którzy często robią zakupy w Google, YouTube oraz w innych miejscach w sieci.